Alla inlägg under oktober 2016

Av Frida Schneider - 31 oktober 2016 21:00

                 Jill Johnsson vann med låten i 1998 och kom på tionde plats i eurovision song contest, låten är skriven av Ingela Pling Forsman , Bobby Ljunggren och Håkan Almqvist






Av Frida Schneider - 31 oktober 2016 18:00

Några tjejer åkta halva jordklotet för att fika.

När Malin ,Cassandra och Gabriella var på Ikea i våras kom dom på att de skulle åka till Melbourne och testa kanelbullarna där.
 
De tog sina sparpengar och sökte visum och åkte i väg.

Den 25 september landade de i Sydney där de sedan tog sig vidare till Melbourne .'
Efter de bott tre veckor på olika hotell och vandrarhem så bestämde de sig för att köpa fikat som de sett fram emot.

Den 26 oktober var det äntligen dags för fikat.
De åkte till en Kafeteria där de beställde 6 kanelbullar men tyvärr var de slut så de fick nöja sig med kokt korv med bröd.

men deras resa var kanske inte förgäves ändå för de blir kvar i Australien åtminstone till april.

Källa : Nyheter 24


 

Bild : Wikipedia.

Av Frida Schneider - 30 oktober 2016 18:00

           Igår var det andra avsnittet av " Så mycket bätttre och det var Magnus Carlsons dag .


Som dom flesta vet så gick Freddie Wadling bort i våras som skulle varit en av artisterna i programmet.

Han hade spelat in sin version av en av Magnus låtar innan han dog .

När de spelar upp Freddie Wadlings tolkning så blir det mycket känslor för Magnus och han bryter ihop och blir tröstad av sina artistvänner.

 Källa: Nyheter 24

Av Frida Schneider - 29 oktober 2016 22:40

Tommy Nilsson " dina färger var blå "

Låten kom ut 1996 och användes till reklamen pripps blå om den handlar om öl det vet jag inte .

Man får sommarkänsla av den här låten


Av Frida Schneider - 29 oktober 2016 18:15

Förra veckan var det säsongstart för " Så mycket bättre " och Tommy Nilsson var först ut.

Jill Johnsson gjorde stor succé med sin tolkning av låten " Öppna din dörr " som hon framförde på engelska och ändrade till " open your heart ".

Nu hyllas hon på sociala medier :)







 

Källa: TT Nyhetsbyrå via msn.se

http://www.msn.com/sv-se/noje/musik/jill-johnson-hyllas-efter-tolkning/ar-AAjirjs

Av Frida Schneider - 28 oktober 2016 22:48

Sändingen gick väl ok men jag hade tekniskt strul antagligen för att jag är en klantskalle 14 minuter in i klippet och 10 minuter framåt kan man spola fram klippet för då är det bara skit.

Jag måste försöka förbereda mig bättre och mer strukturerat och skriva mer manus annars det väl ok och man kan ju alltid bli bättre tanken är ju att man ska utvecklas .

Jag tror jag vet vad jag behöver förbättra.







Av Frida Schneider - 27 oktober 2016 19:45


    


Ja det är väl lite otippat med den här bilden men jag tyckte den var fin att ha :)

Nu är det snart dags för presidentval i USA det står mellan Hillary Clinton och Donald trump , den 8 november gäller det att rösta om man är amerikansk medborgare. För tillfälligt ser det ljusare ut för Hillary Clinton

Dom har sänt 3 debattprogram nu inför valet och just nu ser det ljust ut för Hillary, Av tvtittarna är det 34 procent som ser Hillary Clinton som vinnare och bara 18 procent som ser Donald Trump som vinnare enligt en undersökning som har gjorts av AP med 1.546 vuxna.

Spännande att se resultatet sen själv kan jag inte rösta för jag är inte amerikan .

Källa: Dagens Nyheter.


Av Frida Schneider - 26 oktober 2016 15:45


  Heja alla ! 

Som ni kanske märkt så har jag inte skrivit på väldigt länge men nu tänkte jag försöka börja uppdatera bloggen igen.

Nu har jag börjat med livesändning på youtube fredagar på förmiddagen runt 10:30 och håller på drygt en timme. Här är klippet från senaste sändningen . Programmet startar igång ca: 3.30 in i klippet det stor börjar strax ibörjan av klippet och det hörs lite musik i bakgrunden detta är för att man ska kunna hinna gå in på min kanal och se programmet från börjar för man kan bara se klippet på sändingen när den har startat.




 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards