Alla inlägg under april 2020

Av Frida Schneider - 28 april 2020 12:56

              Här kommer lite väderuppdatering det ser kanske inte så lovande ut.

 

   

Såhär såg vädret ut idag i Nödinge på förmiddagen.

 

 

 

 

Just nu är det dock lite mer uppehåll.

Såhär kommer vädret se ut nu på eftermiddagen och kvällen.

   

Det ser inte så jättekul ut men vi får hoppas att det soliga vädret kommer tillbaka så fort som möjligt! 

Ha det gött ! Kramar! 

 

Av Frida Schneider - 28 april 2020 10:45

 Nu så såna här tider när man inte vill eller kan träna på gym så får man hitta andra

 sätt att träna på.

 

 

 

Jag har väldigt bra tips på online träning på youtube som jag själv brukar träna :) .

Sandra Friberg kör olika träningspass på youtube blandat hon har livesändning på söndagaer kl 20:00 .

Man kan se klippen i efterhand och träna när det själv passar en.

 

Sandra har olika typer av träningspass både kondition och styrketräning högintensiv och lågintensiv träning. 

Hon har flera dansvideos som passar bra till uppvämningar eller lättare  träning och vardagsmotion afrodansen kanske möjligen är lite tuffare.

Ett bra tips också är att hon har en spellista på uppvämningar det kan vara bra att köra dom klippen eller några av dom om man ska köra hennes träningspass som hon kör på livesändningen det är 20 minuter högintensiv träning i stort sätt ingen uppvärmning alls i allafall väldigt lite. Och sen efter träningspasset skulle jag rekommendera hennes stretching videos där hon går i genom hela kroppen. Här är Sandras yotubekanal lycka till med din träning :) 


https://www.youtube.com/channel/UC5lyxqdm3IVGRcVZyK1ACow/videos

Av Frida Schneider - 24 april 2020 15:15

Nu är det dags för lite väderuppdatering!  Såhär såg vädret ut vid tolvtiden idag.

                                                                                                                                                                                                          

Och såhär kommer vädret bli resten av eftermiddagen och kvällen:

 

Det är skönt att det är så ljust på kvällarna nu ! Underbart!

I allafall något positivt som händer bättre än ingenting.

Om man promenerar i solen så kan man få lite färg!

Ha det gött kram! 

Av Frida Schneider - 24 april 2020 11:15

          Hej på er!

 

 

Här kommer lite tips på inredning !  Om du som jag älskar havet och havsinredning så har jag ett bra tips på en nätbutik den finns även som fysisk butik men då får man ta sig till skåne och det hade varit långt för mig som bor strax utanför Göteborg. 

 

Men den är grymt bra nätbutik sjöbutiken heter den och jag köpte min väggklocka som jag älskar väldigt mycket här är den på bilden nedan :) 

 

 

 

Jag kan varmt rekommendera den här nätbutiken :) !

 

 

           Sjöbutiken.se alltså som jag verkligen rekommenderar det finns även liknande affär i Göteborg men den skriver jag om senare.  

Jag köpte även lite snäckor där :) .  och så har jag en fyr och två båtar jag ska försöka utöka min marina inredning.

 

Ha det gött och kram på er!

Av Frida Schneider - 24 april 2020 08:00

           Nu har dom nya erbjudanden på Svenheimers såhär i kristider. 

Jag kollade in det här i tisdags eller rättare sagt då kom jag på att jag skulle ta bilder    .

Det är viktigt att vi stödjer vårat café jag förstår att folk inte vill sitta och äta eller fika på plats , men nu finns det andra alternativ.

 

 

 

 

 




.  

 

 

Hemkörning kanske vore något? Fredag 13:00-15:30 

 och Tisdagar 15:00-17:00 kan man få hemköring.





    Det kanske vore något? Konstigt bara att det va så lite tider.

Men ja ja det är bra att stödja sitt café så dom överlever det är bra att hitta alternativ såhär i kristider.

 

Ha det gött och kram på er    .

Av Frida Schneider - 21 april 2020 12:01

Här är några träningsformer som tros vara trendiga det här året.

 

           Virtual trianing

På många gym har dom börjat med virtuell träning  här i sverige som tycks sprida sig mer och mer,

 

man hinner väldigt mycket och sparar massa tid på att åka i väg till ett gym och andra saker som tar tid när man ska träna.

 

 

Bild hämtad från nätet

 

 Hilit 

 

 

Dom flesta har nog hört talas om högintensiv intervallträning.

Men nu ersätts den med high intensivty low impact training, Hilit är en högintensiv konditionsträning men inte lika stressande och slitit för kroppen , burpees hopp och spring byts mot armhävningar squats, plankan och andra övningar som inte sliter lika mycket!

Själv föredrar jag nog  det första eller en blandning :)   

Bild hämtad från nätet

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

mediafrida

mediafrida

mediafrida

mediafrida


Ovido - Quiz & Flashcards